Zgodnie z normami amerykańskimi dla żurawi samojezdnych, nośność znamionowa żurawia gąsienicowego ograniczona stabilnością wynosi 75% obciążenia wywracającego. Ograniczone pod względem stabilności obciążenie znamionowe żurawia samojezdnego podpartego na podnośnikach wynosi 85% obciążenia wywracającego. Wymagania te, wraz z dodatkowymi aspektami bezpieczeństwa przy projektowaniu dźwigów, zostały ustalone przez Amerykańskie Stowarzyszenie Inżynierów Mechaników w tomie ASME B30.5-2014 Dźwigi samojezdne i lokomotywowe.

 


Szkolenia na podesty ruchome – kiedy

Normy dla żurawi montowanych na statkach lub platformach wiertniczych są nieco surowsze ze względu na dynamiczne obciążenie żurawia spowodowane ruchem statków. Dodatkowo należy wziąć pod uwagę stateczność statku lub platformy. Natomiast o szkoleniach na podesty ruchome poczytaj tu: http://maszynyjamar.pl/szkolenia-udt/szkolenia-na-podesty-ruchome/

szkolenia na podesty ruchome

W przypadku żurawi stacjonarnych lub zamontowanych na słupku przegubowym, moment generowany przez wysięgnik, wysięgnik i ładunek jest przenoszony przez podstawę podstawy podstawy lub słupka przegubowego. Naprężenia wewnątrz podstawy muszą być mniejsze niż granica plastyczności materiału lub żuraw ulegnie uszkodzeniu.
Istnieją cztery główne typy żurawi samojezdnych: montowane na samochodach ciężarowych, w ciężkim terenie, gąsienicowe i pływające.

Montowane na ciężarówce – Żuraw podwieszony do ciężarówki składa się z dwóch części: podstawy ładunkowej, często zwanej podstawą ładunkową, oraz części podnoszącej, w której skład wchodzi wysięgnik, zwanej podstawą ładunkową. Są one łączone razem za pomocą gramofonu, dzięki czemu górna część może się obracać z boku na bok. Te nowoczesne hydrauliczne żurawie samochodowe są zazwyczaj maszynami jednosilnikowymi, wyposażonymi w ten sam silnik napędzający podwozie i żuraw. Górna część jest zazwyczaj napędzana hydraulicznie przez stół obrotowy pompy zamontowanej na dole. W starszych modelach dźwigów hydraulicznych samochodów ciężarowych były dwa silniki.

Szkolenia na podesty ruchome – gdzie

Jeden z nich w dolnej części wyciągnął żuraw z drogi i uruchomił pompę hydrauliczną podnośników i podnośników. Ten w górnej części przeprowadził górną część przez własną pompę hydrauliczną. Wielu starszych operatorów preferuje układ dwusilnikowy ze względu na nieszczelne uszczelnienia w stole obrotowym starzejących się nowszych żurawi.

W 1947 roku Hiab wynalazł pierwszy na świecie żuraw hydrauliczny montowany na ciężarówkach. Nazwa Hiab pochodzi od powszechnie używanego skrótu Hydrauliska Industri AB, firmy założonej w Hudiksvall w Szwecji w 1944 roku przez Erica Sundina, producenta nart, który widział sposób wykorzystania silnika samochodu ciężarowego do napędzania dźwigów ładowarek za pomocą hydrauliki.

Na ogół żurawie te mogą poruszać się po autostradach, eliminując konieczność stosowania specjalnego sprzętu do transportu żurawia, chyba że istnieją ograniczenia wagowe lub inne, takie jak przepisy lokalne. W takim przypadku większość większych dźwigów wyposażona jest w specjalne naczepy, które pomagają rozłożyć obciążenie na więcej osi, lub jest w stanie rozmontować je, aby spełnić wymagania.
Przykładem są przeciwwagi. Często po żurawiu następują inne ciężarówki ciągnące przeciwwagi, które są zdejmowane na czas podróży. Ponadto niektóre żurawie są w stanie zdemontować całą górną część.